Friday, August 19, 2011

Kapal Dari Jepun Ditahan Di Perairan Antarabangsa - Dikesan Bawa Serangga Bahaya Ke USA

  Mohd Shubhi       Friday, August 19, 2011
Sebuah kapal barang dari Jepun didapati terdapat telur serangga perosak yang dipanggil kupu-kupu Asian Gypsy. Pemeriksaan yang dijalankan oleh pihak kastam juga turut menjumpai kupu-kupu asian gypsy dewasa yang telah mati di atas kapal.

Oleh itu kapal tersebut telah dilarang memasuki ke perairan Amerika sehinggalah segala serangga perosak tersebut dimusnahkan. Ini bagi menghalang berlakunya kerosakan besar-besaran yang boleh dicetuskan oleh kupu-kupu jenis itu yang mana jika bertukar menjadi ulat bulu akan merosakkan hutan dengan teruk.


Laporan kastam menunjukkan sebanyak 539 kes tahanan di sebabkan serangga perosak dilakukan oleh pihak kastam Amerika dalam sehari bagi menjaga industri perhutanan dan juga pertanian di Amerika.

[Iklan: "PestSciences menyediakan perkhidmatan Pest Control secara profesional bagi menyelesaikan masalah serangga dan makhluk perosak anda. PestSciences juga menyediakan khidmat pemeriksaan anai-anai (Termite inspection) secara percuma kepada mereka yang risau samada bangunannya diserang anai-anai. Hubungi 019-226 0807 bagi mendapatkan khidmat nasihat percuma atau email ke info@pestsciences.com "]
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Kapal Dari Jepun Ditahan Di Perairan Antarabangsa - Dikesan Bawa Serangga Bahaya Ke USA

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment