Sunday, September 11, 2011

Peladang Tomato Guna Smart Phone Kawal Serangan Penyakit dan Serangga Perosak

  Mohd Shubhi       Sunday, September 11, 2011
Para petani yang mengusahakan tanaman tomato di Florida bakal mendapat teknik terkini dalam usaha menguruskan penyakit dan juga serangan serangga terhadap pokok-pokok tomato mereka. Alat tersebut adalah telefon bimbit mereka.

Dengan menggunakan GPS peladang akan mengisi maklumat menggunakan telefon pintar mereka ketika mereka berada di ladang dan seterusnya menyalurkan semua maklumat tersebut ke pusat pengumpulan maklumat yang mana akan memberikan laporan serta nasihat secara on-line.

Dengan cara tersebut semua para peladang akan mendapat maklumat segera tentang apa yang berlaku di sekeliling mereka. Jika jiran mereka menyembur racun serangga pada ladangnya, jiran sebelahnya akan lebih bersedia.

Baca laporannya di sini.

[Iklan:] [ "PestSciences menyediakan khidmat 'Pest Control' secara profesional bagi mengawal masalah serangga dan makhluk perosak anda. PestSciences juga menyediakan khidmat pemeriksaan anai-anai (Termite Inspection) secara percuma kepada mereka yang risau kalau-kalau premis mereka sedang diserang anai-anai. Hubungi 019-226 0807 bagi mendapatkan khidmat nasihat percuma atau email ke info@pestsciences.com " ]
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Peladang Tomato Guna Smart Phone Kawal Serangan Penyakit dan Serangga Perosak

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment