Thursday, September 1, 2011

Racun Makhluk Perosak Terbaru Diperkenalkan

  Mohd Shubhi       Thursday, September 1, 2011
Cerpelai
New Zealand memperkenalkan sejenis racun khas untuk binatang mamalia yang terbaru dicipta sejak lebih 20 tahun lalu bagi menyelesaikan masalah kawalan binatang perosak dari jenis binatang mamalia.

Racun yang dikenali sebagai PAPP itu sebenarnya mensasarkan kepada cerpelai dan juga kucing hutan yang banyak terdapat di New Zealand dan binatang tersebut menyebabkan binatang Kiwi hampir pupus.


Bersama dengan kobinasi teknologi telefon bimbit, sejenis sensor di pasang pada perangkap laluan binatang yang mampu mengenalpasti binatang jenis apa yang lalau pada lauan tersebut. Jika yang lalu adalah cerpelai maka racun PAPP akan disemburkan segeran kepada cerpelai tersebut.

Kesan dari terkena PAPP menyebabkan binatang akan pengsan dalam masa 15 minit dan seterusnya mati tidak lama kemudian selepas pengsan. Racun itu bertundak seperti karbon monosik. Ia dilihat lebih berperi kemanusiaan dalam membunuh binatang.

Baca laporannya di sini

[Iklan:] [ "PestSciences menyediakan khidmat 'Pest Control' secara profesional bagi mengawal masalah serangga dan makhluk perosak anda. PestSciences juga menyediakan khidmat pemeriksaan anai-anai (Termite Inspection) secara percuma kepada mereka yang risau kalau-kalau premis mereka sedang diserang anai-anai. Hubungi 019-226 0807 bagi mendapatkan khidmat nasihat percuma atau email ke info@pestsciences.com " ]
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Racun Makhluk Perosak Terbaru Diperkenalkan

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment