Monday, January 13, 2014

Jenis perniagaan yang perlu khidmat pest control

  Mohd Shubhi       Monday, January 13, 2014
khidmat pest control di hotel
Jika anda seorang usahawan yang menjalankan sesebuah perniagaan, tentu anda ingin tahu apakah perniagaan yang sedang dijalankan sekarang perlu kepada khidmat pest control. Mari kita lihat apakah jenis perniagaan yang perlu khidmat pest control.

Secara umumnya apa saja perniagaan yang mempunyai premis perniagaan dan melibatkan kunjungan orang ramai ke premis tersebut perlu kepada khidmat pest control.

Cuma tahap keperluannya sahaja yang berbeza-beza bergantung kepada keperluan perniagaan, kualiti perniagaan anda serta keperluan untuk mematuhi syarat-syarat yang dikenakan oleh pihak majlis perbandaran.

Berikut disenaraikan beberapa perniagaan yang perlu khidmat pest control

Kalau nak disenaraikan memang terlalu banyak jenis perniagaan yang perlu khidmat pest control. Saya hanya senaraikan beberapa perniagaan yang penting sahaja dalam industri pest control.

  1. Perniagaan restoran - Ada beberapa kawasan yang pihak majlis perbandaran telah menetapkan syarat wajib kepada khidmat pest control ini terhadap perniagaan restoran atau premis kedia makan. Antara kawasan tersebut adalah semua restoran yang berada di bawah jagaan Majlis Perbandaran Subang Jaya dan juga Majlis Daerah Sepang. Tindakan ini khas untuk pastikan restoran bebas daripada serangga perosak yang mendatangkan penyakit.
  2. Perniagaan proses bahan makanan - Jenis perniagaan ini juga adalah sama seperti restoran. Bezanya cuma mereka beroperasi sebagai sebuah kilnag pengeluaran bahan makanan. Premis ini juga perlu bebebas daripada serangga pembawa penyakit.
  3. Perniagaan Hotel dan tempat penginapan - Biasanya jenis perniagaan hospitaliti ini akan turut sama melibatkan aktiviti penyediaan makanan. Selain dari itu, tidak ada orang yang suka kepada hotel yang banyak lipas, pepijat atau tikus. jadi untuk meningkatkan kualiti servis yang ditawarkan pada pengguna, khidmat pest control perlu dititik beratkan.
  4. Perniagaan pasaraya atau kedai runcit - Jenis perniagaan ini juga melibatkan banyak aktiviti penyimpanan makanan. masalah tikus dan juga masalah lipas adalah satu perkara yang perlu ditangani oleh pemilik kepada jenis perniagaan ini. Kerosakan produk samada bahan makan atau peralatan boleh membuatkan pemilik mengalami kerugian besar.
  5. Perniagaan pusat pendidikan - Samada tadika, pusat jagaan kanak-kanak atau seumpamanya, khidmat pest control perlu untuk pastikan keselamatan dan kesihatan pelajar dan juga kanak-kanak dibawah jagaan pusat tersebut. Nyamuk, lipas dan lain-lain serangga pembawa penyakit perlu dikawal.
  6. Perniagaan logistik dan pergudangan - Gudang perlu dijaga daripada serangan serangga perosak terutamanya tikus dan juga anai-anai. jika syarikat logistik melakukan aktiviti eksport berangan ke luar negara, maka khidmat fumigation diperlukan.
  7. Perniagaan perabut - Masalah utama kedai perabut adalah serangan anai-anai terutamanya jika kebanyakan perabut yang ada ada lah berasaskan kayu. Jika perabut dieksport, khidmat fumigation diperlukan.
  8. Pusat Hiburan - Pusat hiburan juga biasanya terlibat dalam aktiviti penyediaan makanan dan minuman. oleh itu kawalan lipas, tikus dan lain-lain serangga pembawa penyakit perlu dilakukan dengan cekap.
Jika anda menjalankan perniagaan-perniagaan yang disebutkan seperti di atas, anda pasti memerlukan khidmat pest control.

Pastikan anda mendapatkan khidmat pest control dari syarikat yang baik dan layak serta berlesen untuk kerja-kerja pest control di premis anda.

Dapatkan khidmat Knockout Fumigation Sdn Bhd untuk sebarang pertanyaan dan juga sebut harga. Anda boleh menghubungi mereka di sini.

Demikianlah sedikit maklumat terhadap jenis perniagaan yang perlu khidmat pest control. Moga bermanfaat untuk anda.



logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Jenis perniagaan yang perlu khidmat pest control

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment