Friday, December 14, 2018

5 kelebihan Violeds perangkap nyamuk berteknologi UV LED

  nurthiera       Friday, December 14, 2018

Violeds adalah salah satu alternatif untuk menangani masalah nyamuk dan merupakan produk perangkap nyamuk yang terlaris di Korea. Kini produk Violeds ini sudah terdapat di Malaysia. Oleh itu anda seharusnya tidak melepaskan peluang untuk memiliki perangkap nyamuk ini kerana ia merupakan perangkap nyamuk pertama yang menggunakan teknologi UV LED.

Perangkap nyamuk ini dapat menjadi alternatif lain bagi mengawal nyamuk di kediaman anda. Jika dahulu anda sering menggunakan semburan aerosol atau lingkaran ubat nyamuk sebagai kaedah pengawalan nyamuk, kini anda boleh berubah menggunakan perangkap nyamuk yang lebih berteknologi seperti Violeds.

Apabila dipasang, nyamuk akan tertarik dengan lampu LED tersebut dan akan datang dekat pada perangkap. Nyamuk akan ditarik masuk ke dalam perangkap melalui kipas kecil yang siap dipasang di dalam perangkap. Nyamuk tidak akan dapat keluar daripada Violeds dan akan mati akibat dehidrasi. 

Perangkap Violeds ini juga tidak mengeluarkan bunyi yang kuat. Oleh itu, penggunaan Violeds ini amatlah mudah digunakan dan tidak menggangu tidur anda dengan bunyi yang bising. Hanya pasangkan pada plug terdekat dan ia sudah boleh digunakan.

Berikut merupakan kelebihan jika anda menggunakan perangkap nyamuk Violeds di kediaman anda:

1) Lampu UV LED

Perangkap ini menggunakan lampu cahaya UV yang diperbuat dari LED untuk menarik nyamuk datang kepada perangkap tersebut. Ia 4 kali ganda jauh lebih baik dari menggunakan lampu mercury yang biasa digunakan. Kalau dilihat kecekapannya menarik nyamuk pembawa demam denggi, lampu UV LED ini menarik 13 kali ganda lebih berkesan dari lampu mercury biasa. Dan UV LED juga menarik 9 kali ganda nyamuk penyebab malaria berkesan dari lampu mercury biasa.

2) Bebas bahan kimia

Perangkap ini juga bebas bahan kimia seperti aerosol dan lingkaran ubat nyamuk dimana menggunakan bahan kimia untuk mengawal nyamuk di kediaman anda. Violeds adalah bebas dari bahan kimia dan sesuai digunakan tanpa memberi kesan kepada anda sekeluarga. Ianya juga eco-friendly dimana tiada mercury digunakan berbanding lampu biasa. Oleh itu, untuk kesan yang cepat tanpa menggunakan sebarang bahan kimia, Violeds adalah amat sesuai bagi mengawal nyamuk di kediaman anda.

3) Jangka hayat dan penggunaan kuasa

Untuk perangkap nyamuk Violeds, jangka hayat penggunaan adalah lebih daripada 20 000 jam jika digunakan secara berterusan. Violeds ini juga tidak memerlukan kita untuk menukar lampu kerana ia hnya mengguna lampu LED yang menghasilkan UV untuk menarik nyamuk masuk ke dalamnya. Penggunaan kuasanya juga adalah rendah iaitu hanya 6.4 Watt(max). Oleh itu, anda dapat menggunakan perangkap Violeds ini tanpa rasa bimbang lagi.

4) Saiz yang kecil dan ringan

Untuk pengetahuan anda, Violeds ini mempunyai saiz yang kecil, ringan dan mudah dibawa ke mana-mana. Ia juga boleh digunakan bagi aktiviti luar seperti contoh jika anda suka berkhemah, anda boleh bawa sekali Violeds dan boleh disambung pada powerbank bagi mengelakkan anda digigit nyamuk ketika membuat aktiviti luar. Hal ini kerana, saiz dan beratnya sesuai untuk mudah alih ditambah pula dengan pemasangannya yang mudah. Oleh itu, perangkap nyamuk Violeds ini sangat sesuai kepada anda yang suka melakukan aktiviti luar.

5) Kemudahan penyelenggaraan dan ekonomikal

Penggunaan perangkap nyamuk Violeds amat ekonomikal kerana tiada cas tambahan yang perlu dikeluarkan seperti ingin mengganti mentol atau penggunaan gas jika dibandingkan dengan penggunaan perangkap nyamuk yang lain. Penyelenggaraannya juga amat mudah di mana anda hanya perlu mengeluarkan container untuk membersihkan dan mencuci Violeds jika terdapat banyak nyamuk mati di dalamnya. Oleh itu, penggunaan Violeds ini amat ekonomikal dengan penyelenggaaraan yang mudah tanpa perlu berbelanja yang besar.
Oleh itu, apa yang anda perlu buat sekarang hanyalah beli satu perangkap nyamuk Violeds, gantung atau letakkan di dalam rumah. Pasang suis apabila waktu malam dan tutup apabila bangun keesokan harinya. Perangkap itu diberikan jaminan selama 1 tahun. Kalau berdasarkan ujian yang telah dibuat, perangkap berserta UV LED tersebut boleh diguna pakai selama 4 tahun tanpa masalah.

Di Easelife Services, hanya dengan harga RM250 anda akan mendapat satu unit perangkap nyamuk Violeds ini beserta panduan penggunaan untuk mengawal masalah nyamuk di kediaman anda. Waranti selama setahun akan diberikan kepada anda. Harga adalah tanpa cas penghantaran atau anda boleh datang sendiri di pusat operasi Easelife Services yang beralamat di TTDI Jaya Shah Alam untuk maklumat lanjut.

Ingin mengetahui lebih lanjut tentang perangkap nyamuk menggunakan Violeds ini, dapatkan nasihat profesional dengan dua langkah mudah ini:
1. Klik Link berikut untuk respon pantas --> Nyamuk di persekitaran saya !
2. Berikan Nama, Masalah Pest dan Alamat Premis anda. Easelife Services akan berikan penerangan lanjut untuk menyelesaikan masalah nyamuk di kediaman anda.
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, 5 kelebihan Violeds perangkap nyamuk berteknologi UV LED

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment