Friday, September 27, 2019

Gigitan pepijat sampai perlu pembedahan?

  nurthiera       Friday, September 27, 2019

Seorang wanita berusia 27 tahun di Britain berhasrat untuk menjalani pembedahan bagi memotong kakinya apabila keadaan kakinya itu bertambah teruk selepas digigit sejenis serangga.

Beliau dipercayai digigit seekor pepijat ketika dia bercuti di sebuah pusat peranginan di tepi pantai di Saundersfoot, Wales. Pada mulanya, dia menyangka ulser pada kaki kanannya disebabkan cahaya matahari, namun sangkaan itu meleset apabila mula membengkak menjadi kehitaman dan mengakibatkan kesakitan teruk.

Biarpun berusaha mendapatkan rawatan dan mengambil ubat-ubatan, ia tidak membantu mengubati penyakitnya itu menyebabkan dia mahu menjalani pembedahan untuk memotong kakinya yang dilihat merupakan jalan terakhir.

Beliau tidak menyangka kesan gigitan kecil serangga telah mengubah hidupnya dalam sekelip mata. Begitu lah besarnya kesan gigitan pepijat yang di anggap kecil tetapi boleh menyebabkan kesan yang besar bagi orang yang mempunyai masalah kulit dan alergi.

Ada juga sesetengah yang terpaksa masuk ke hospital akibat jangkitan kuman di dalam darah di sebabkan gigitan pepijat. Hal ini kerana pepijat menggigit dan akan meninggalkan kesan merah-kemerahan dan kegatalan. Kesan menggaru dengan kerap akan menyebabkan luka dan mengakibatkan jangkitan kuman.

Oleh itu, anda seharusnya peka dengan kehadiran pepijat di kediaman anda. Jika anda mengesyaki pepijat telah berada di kediaman anda, anda boleh memberi kepercayaan kepada kami sebagai pakar kawalan makhluk perosak profesional.

Di Easelife Services, jika anda berada sekitar Shah Alam, Klang dan Kuala Lumpur, juruteknik terlatih kami akan melakukan pemeriksaan dan mengesyorkan penyelesaian yang terbaik untuk menghapuskan masalah serangga yang sedang anda hadapi.

Kawalan serangga diperlukan kerana serangga seperti pepijat dapat memberikan kesan negatif kepada anda sekeluarga jika tidak dibendung. Tujuannya adalah untuk menghapuskan sebarang jenis serangga bagi memastikan anda berada di persekitaran yang bersih dan selamat tanpa sebarang kesan yang boleh memudaratkan.


Ingin mengetahui lebih lanjut tentang kaedah rawatan bagi menghapuskan pepijat, dapatkan nasihat profesional daripada Easelife Services dengan dua langkah mudah ini:
1. Klik Link berikut untuk respon pantas --> Ada pepijat di persekitaran saya !
2. Berikan Nama, Masalah Pest dan Alamat Premis anda. Easelife Services akan berikan penerangan lanjut untuk menyelesaikan masalah pepijat di kediaman anda.
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Gigitan pepijat sampai perlu pembedahan?

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment