Friday, November 29, 2019

3 kesan kehadiran pepijat dalam kehidupan seharian

  Nurthiera       Friday, November 29, 2019


Pening fikir cara nak atasi masalah pepijat di dalam rumah, tiba - tiba pepijat muncul di dalam kereta pula. Ape nak buat, ber hu hu hu la pepijat dah sampai ke dalam kereta.

Masalah dalam rumah belum selesai, dah tambah satu hal lagi masalah pepijat dalam kereta. Itu la, dah explain awal - awal tentang kaedah rawatan haba untuk atasi masalah pepijat tapi tak nak cuba, kan dah sampai ke dalam kereta.

Dalam rumah kene gigit dengan pepijat, masuk dalam kereta pun kene gigit pepijat. Lepas tu pergi ke mana - mana dengan pepijat tumpang di belakang kereta, nak ke macam tu?

Sebelum terlewat dan anda sekeluarga dapat kesan buruk akibat pepijat ni, lebih baik anda cuba kaedah rawatan haba yang disediakan oleh E Pest sebagai salah satu cara untuk menyelesaikan masalah pepijat di kediaman anda.

Berikut merupakan antara kesan kehadiran pepijat dalam kehidupan seharian yang mungkin sedikit sebanyak dapat mempengaruhi anda:

1) Keluarga 

Jika pepijat menyerang kediaman anda,  yang menjadi keutamaan anda untuk menghalang dari menjadi mangsa pepijat sudah tentu adalah anak - anak. Pepijat gigit ibu dan bapa tak pe lagi, kalau pepijat gigit anak - anak tu yang jadi masalah. Anak kecil merengek menangis disebabkan gigitan pepijat, tidur malam tak lena, nak ke sekolah pun pembelajaran terganggu disebabkan badan gatal - gatal. Mengantuk dan tak dapat fokus ketika pembelajaran. Badan pun penuh parut dah menggangu psikologi anak - anak ke sekolah dengan badan penuh parut.Oleh itu, anda sebagai ibu bapa sahaja dapat merubah keadaan di kediaman anda.

2) Tetamu


Nak ajak tetamu datang ke rumah pun segan, bukan ape nanti takut tetamu kena gigit pepijat pula. Silap - silap boleh kene boikot dengan jiran - jiran. Dah kena gigit pepijat kemudian bawa balik pepijat ke rumah mereka pula. Rumah anda dah jadi macam sarang pepijat pula. Nak jemput saudara datang pun kene fikir dua ke tiga kali. Nak ke macam tu, jadi tempat pembiakan pepijat pula. Lama - lama nanti takde orang nak datang ke rumah dah. Iye lah, dah jadi rumah pepijat ! Sebelum kene boikot, baik anda buat rawatan penghapusan pepijat dahulu. Anda senang hati, tetamu dan saudara pun seronok dapat melawat ke kediaman anda.

3) Tempat kerja


Pergi kerja pun tak seronok, iye la fikirkan masalah rumah ade pepijat tapi di tempat kerja pun ade pepijat. Prestasi kerja merosot, asyik ambik MC je sebab kene gigit dengan pepijat, tidur malam pun tak cukup. Datang kerja dah la lewat sebab tdur terganggu, mengantuk pula waktu bekerja terus sampai diberhentikan kerja. Nak ke macam tu ! Mana - mana pergi  dihantui dengan pepijat. Boleh trauma seumur hidup macam tu kalau tidak dirawat dengan cepat. Oleh itu, ape lagi cepat hubungi E Pest untuk membantu anda dalam mengatasi masalah pepijat.


Jika anda berada sekitar Shah Alam, Klang dan Kuala Lumpur, juruteknik terlatih E Pest Control akan melakukan pemeriksaan dan mengesyorkan penyelesaian yang terbaik untuk menghapuskan masalah pepijat yang sedang anda hadapi.

Ingin mengetahui lebih lanjut tentang kaedah rawatan bagi menghapuskan pepijat, dapatkan nasihat profesional daripada E Pest Control dengan dua langkah mudah ini: 

1. Klik Link berikut untuk respon pantas --> Ada pepijat di persekitaran saya !
2. Berikan Nama dan Alamat Premis anda, E Pest Control akan berikan penerangan lanjut untuk menyelesaikan masalah pepijat di kediaman anda.

logoblog

Terima Kasih kerana membaca, 3 kesan kehadiran pepijat dalam kehidupan seharian

Newest
You are reading the newest post

No comments:

Post a Comment