Friday, November 15, 2019

5 tips mudah mengemas ruang pejabat

  nurthiera       Friday, November 15, 2019

Pusat membeli belah, kedai runcit, restoran, klinik dan semua tempat yang mungkin anda kunjungi memerlukan perhatian yang khusus dalam memastikan ianya kekal berada dalam keadaan bersih dan bebas dari makhluk perosak. 

Pejabat yang kemas juga memainkan peranan penting untuk emosi anda. Bukan hanya rumah yang kemas, tempat kerja yang kemas dan bebas dari masalah makhluk perosak dapat menjamin persekitaran yang positif dan mampu membantu meningkatkan daya produktiviti di tempat kerja.

Oleh itu, terdapat beberapa tips mudah dalam mengemas ruang pejabat yang mungkin boleh anda praktikkan di pejabat anda sendiri. Antara tips mudah tersebut ialah:

1. Kumpulkan benda yang sama

Masukkan perkakas dan peralatan yang sama jenis ke dalam bekas yang sama. Sebagai contoh, semua alat tulis dalam satu bekas, fail dokumen dalam satu tempat dan barangan peribadi dalam satu kotak. Hal ini untuk memudahkan anda mencari barang-barang tersebut dan membuatkan ruang pejabat anda tampak lebih kemas. Oleh itu, pastikan semua 

2. Labelkan setiap komponen

Letakkan label yang berwarna untuk setiap komponen. Contohnya, kabinet fail ada tiga laci, satu label letak IN (merah), KIV (hijau) dan OUT (biru) atau bil untuk kotak bewarna jingga dan surat rasmi kotak bewarna hijau.

3. Gunakan teknologi

Kecanggihan teknologi yang ada sekarang dapat mencepatkan kerja, mengurangkan penggunaan kertas dan menjimatkan masa. . Gunakan perisian komputer atau app untuk kalendar, reminder, post-it, 'meeting' dan sebagainya.

4. Masuk satu keluar satu

Maksudnya, apabila ada benda baru yang masuk ke ruang kerja, keluarkan benda yang lama tersimpan di tempat kita. . Contohnya apabila tugasan baru masuk, keluarkan tugasan yang telah disiapkan. Kalau ada buku baru yang kita ingin baca, keluarkan buku lama dari tempat kerja. . Ini supaya tempat kerja anda nampak kemas dan tiada barang yang bertimbun.

5. Gunakan ruang secara kreatif

Apabila pejabat kemas, ruang akan menjadi luas. Isi ruangan ini dengan meletakkan bingkai kata-kata motivasi, menampal gambar inspirasi dan sebagainya. . Tambah kreativiti dengan meletakkan perabot dan aksesori pejabat yang dapat menaikkan mood untuk bekerja.


Jika pejabat anda berada di sekitar Kuala Lumpur, Shah Alam dan Lembah Klang, anda boleh memberi kepercayaan kepada kami sebagai pakar kawalan makhluk perosak.

Di Easelife Services, juruteknik terlatih kami akan melakukan pemeriksaan dan mengesyorkan penyelesaian yang terbaik untuk menghapuskan haiwan perosak di pejabat anda tidak kira baharu atau lama. Jangan biarkan masalah makhluk perosak mengganggu anda. 

Serahkan masalah anda kepada Easelife Services Sdn Bhd. Dapatkan nasihat profesional daripada Easelife Services dengan 2 langkah mudah ini: 

1. Klik Link berikut untuk respon pantas --> Ada makhluk perosak di persekitaran saya !
2. Berikan Nama, Masalah Pest dan Alamat Premis anda. Easelife Services akan berikan penerangan lanjut untuk menyelesaikan masalah makhluk perosak di pejabat anda.

logoblog

Terima Kasih kerana membaca, 5 tips mudah mengemas ruang pejabat

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment