Tuesday, November 10, 2020

3 tips elak kutu kucing membiak di kediaman

  nurthiera       Tuesday, November 10, 2020

Kutu memang salah satu serangga yang memeningkan kepala selain daripada pepijat. Antara masalah kutu yang sering diterima oleh E Pest adalah masalah kutu kucing. Kutu yang sering berada di bulu haiwan peliharaan kerap kali mendatangkan kesan kepada manusia.

Rasa kegatalan kesan dari gigitan yang tidak kira masa lebih memburukkan keadaan. Kesan gigitan yang menjadi parut pada bahagian anggota badan juga dapat memberi kesan psikologi kepada mangsanya jika tidak diubati. 

Terdapat pelbagai tips yang dapat diguna pakai untuk mengatasi masalah kutu. Berikut merupakan tiga tips yang dapat anda gunakan untuk elak kutu membiak di kediaman: 

1) Pastikan bulu haiwan peliharaan bebas daripada kutu 


Bulu haiwan peliharaan yang lembut dan lebat memang seronok dibelai, tapi kalau ada kutu di badan haiwan peliharaan tersebut, mesti fikir dua tiga kali dahulu baru nak belai atau sentuh. Kutu akan menjadikan bulu haiwan peliharaan anda sebagai salah satu tempat tinggal mereka. Oleh itu, pastikan anda selalu memandikan dan membersihkan haiwan peliharaan anda dengan sabun khas anti kutu. Hal ini seterusnya dapat mengelakkan kutu bersarang di haiwan peliharaan anda dan dapat mengurangkan risiko kediaman anda diserang kutu. 

2) Sentiasa bersihkan tempat tidur haiwan peliharaan 


Anda seharusnya selalu periksa tempat tidur atau tempat kebiasaan haiwan peliharaan anda berada selain daripada bulu mereka. Hal ini disebabkan, kutu adalah haiwan yang mmampu melompat dari satu kawasan ke kawasan yang lain. Jadi keberangkalian untuk kutu ada di kawasan tersebut adalah tinggi. Anda dapat menghalang kutu dari merebak di kediaman anda jika anda bertindak dengan pantas. Bersihkan tempat tidur bukan hanya dapat memberi keselesaan kepada haiwan peliharaan anda, namun dapat menghalang anda sekeluarga mendapat masalah kutu di kemudian hari. 

3) Halang kediaman jadi tempat persinggahan kucing liar 


Ada juga antara pelanggan yang mendapatkan khidmat pembasmian kutu kucing dari E Pest Control namun tidak pernah memelihara kucing atau haiwan berbulu lain. Apabila ditanya lebih lanjut, punca masalah kutu kucing ialah terdapat kucing liar yang datang menumpang dan berkeliaran di sekitar kediaman mereka. Kucing liar yang tidak bertuan kadangkala terdapat kutu di badannya. dan tanpa disedari kucing tersebut telah meninggalkan kutu seterusnya membiak di kediaman mereka. Akan tetapi, dengan servis yang dijalankan oleh E Pest, masalah kutu kucing di kediaman mereka selesai dan masalah gatal-gatal akibat kutu turut selesai. Oleh itu, pastikan kediaman anda bebas dari kucing liar yang berkeliaran tanpa sebab. 


Anda boleh hubungi E Pest Control jika anda terkena gigitan kutu dan kediaman anda berada di sekitar Shah Alam, Klang dan Kuala Lumpur. Juruteknik terlatih E Pest Control akan melakukan pemeriksaan dan mengesyorkan penyelesaian yang terbaik untuk menghapuskan masalah kutu yang sedang anda hadapi. 

Tahukah anda dengan menggunakan servis kawalan makhluk perosak dapat membantu anda menyelesaikan masalah kutu ini? Dengan hanya sekali servis sahaja masalah kutu selesai. Tidak perlu gunakan kaedah di mana kesannya dapat dilihat setelah seminggu, dua minggu atau sebulan selepas itu.

Ingin mengetahui lebih lanjut tentang kaedah rawatan bagi menghapuskan kutu, dapatkan nasihat profesional daripada E Pest Control dengan dua langkah mudah ini:

1. Klik Link berikut untuk respon pantas --> Ada kutu di persekitaran saya ! 
2. Berikan Nama dan Alamat Premis anda, E Pest Control akan berikan penerangan lanjut untuk menyelesaikan masalah kutu di kediaman anda.
Nota: Kesemua gambar adalah ikhsan GOOGLE

logoblog

Terima Kasih kerana membaca, 3 tips elak kutu kucing membiak di kediaman

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment