Sunday, August 14, 2011

Ular Sebagai Alat/Makhluk Kawalan Tikus

  Mohd Shubhi       Sunday, August 14, 2011
Ramai daripada kita yang takut ular sehingga melihat ular meggelonsorpun akan menimbulkan rasa seram. Tapi tahukah anda bahawa ular amat berguna sebagai makhluk yang mampu mengawal serangan tikus.

Ular amat berguna terutamanya disawah padi yang mana tanpa ular tikus akan bermaharaja lela memusnahkan tanama padi.

Ular sebenarnya binatang yang sentiasa akan mengelakkan dirinya dari bertembung dengan manusia sedapat mungkin. Mereka hanya akan emnyerang apabila terancam ataupun tercedera. Bukanlah sifat ular untuk menghendap dan menyerang musuh secara tiba-tiba.


Mungkin jika rumah anda terlalu banyak tikus, anda boleh meletakkan beberapa ekor ular sawa sebagai haiwan jaga bagi membenteras masalh tikus di rumah anda.

Baca artikel di bawah dengan klik pada tajuk untuk ceriyta lanjut tentang ular.

[Iklan: "PestSciences menyediakan perkhidmatan Pest Control secara profesional bagi menyelesaikan masalah serangga dan makhluk perosak anda. PestSciences juga menyediakan khidmat pemeriksaan anai-anai (Termite inspection) secara percuma kepada mereka yang risau samada bangunannya diserang anai-anai. Hubungi 019-226 0807 bagi mendapatkan khidmat nasihat percuma atau email ke info@pestsciences.com "]
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Ular Sebagai Alat/Makhluk Kawalan Tikus

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment