Thursday, June 7, 2018

Tips mudah elakkan tikus dari masuk ke loteng rumah anda

  Mohd Shubhi       Thursday, June 7, 2018



Adakah anda sering terdengar bunyi berderap pada waktu malam?

Ia mungkin bunyi daripada tikus yang merayap di atas loteng rumah anda. .

Dah lah bising, tikus berlari-lari di loteng mengganggu tidur anda. Bukan itu sahaja, tikus boleh mendatangkan masalah lain; menggigit wayar elektrik dan telefon dan boleh menyebabkan kerosakan dan kerugian.

Tikus sebenarnya binatang yang duduk di hutan. Bila manusia musnahkan hutang untuk membuat perumahan, maka tikus terpaksa sesuaikan diri untuk hidup bersama manusia.

Kebetulan pula, makanan amat mewah di penempatan manusia. Itu membuatkan tikus kekal menjadikan penempatan manusia sebagai tempat tinggal mereka juga.

Berikut diberikan beberapa tips mudah bagaimana anda boleh halang tikus dari masuk ke dalam loteng rumah anda.

  1. Halang tikus masuk ke dalam rumah - Tutup lubang, bukaan atau keretakan yang pada dinding rumah.
  2. Nyahkan akses mudah masuk ke rumah - Pastikan ranting pokok yang tinggi dipotong untuk mengelakkan tikus naik ke loteng dengan memanjat pokok yang tinggi.
  3. Halang akses tikus kepada makanan - Simpan makanan dalam bekas kedap udara supaya tikus tidak dapat menciumnya.
  4. Urus pembuangan sampah - Pastikan tong sampah sentiasa ditutup rapat untuk mengelakkan tikus membawa sisa makanan naik ke atas loteng.
  5. Minta bantuan pakar - Hubungi pakar kawalan tikus untuk memeriksa tempat kemasukan tikus dan mengesyorkan pelan pencegahan yang sesuai untuk rumah anda.
Khidmat kawal tikus Easelife Services Sdn Bhd
Anda boleh dapatkan khidmat syarikat pest control yang ada berhampiran dengan premis anda untuk kerja-kerja khidmat nasihat dan aktiviti kawapan tikus ini.

Jika anda berada di sekitar Lembah Kelang, anda boleh beri kepercayaan kepada syarikat Easelife Services Sdn Bhd. Sebuah syarikat pest control yang berpengalaman dalam industri pest kontrol sejak 1998.

Anda hanya perlu lakukan 3 langkah berikut untuk dapatkan bantuan dari Easelife Services Sdn Bhd:
  • Hubungi atau whatsapp di nombor 012-2067357 - Nyatakan masalah TIKUS dan berikan alamat rumah serta nama anda.
  • Tentukan hari dan masa lawatan untuk pemeriksaan - Easelife akan hubungi anda segera untuk tentukan lawatan dan pemeriksaan tapak. Cadangan dan khidmat nasihat serta sebut harga akan diberikan pada anda.
  • Pilih untuk setuju atau tidak - Anda boleh buat keputusan dan bincang samada setuju atau tidak. Jika persetujuan dicapai, syarikat akan mula merancang dan melaksanakan semua kerja bagi mengawal masalah tikus di rumah anda.

Di Easelife Services, juruteknik terlatih kami akan melakukan pemeriksaan dan mengesyorkan penyelesaian yang terbaik untuk menghapuskan haiwan perosak seperti tikus ini. . Hubungi Easelife Services Sdn. Bhd. sekarang di talian 012-206 7357 untuk keterangan lanjut.

logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Tips mudah elakkan tikus dari masuk ke loteng rumah anda

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment