Monday, November 12, 2018

Pepijat dah sampai dalam kereta anda?

  nurthiera       Monday, November 12, 2018

Pepijat adalah serangga kecil dan tidak bersayap yang memerlukan darah sebagai sumber makanan. Selain melekat pada pakaian dan bagasi, pepijat juga boleh hidup di dalam kereta anda.

Menurut Sinar Harian, terdapat kes di Amerika Syarikat bahawa seorang lelaki rentung dalam kebakaran selepas cuba membunuh pepijat menggunakan alkohol di dalam kereta sewanya. Hal ini jelas menunjukkan bahawa betapa masalah pepijat dapat memberi kesan kepada kita.

Jangan terkejut kerana pepijat bukan sahaja dapat masuk ke kediaman anda melalui pakaian atau bagasi, ia juga mungkin mampu untuk merayap masuk ke dalam kereta melalui bagasi atau pakaian yang dipakai ketika anda sedang berada di dalam kereta.

Sekiranya anda mengesyaki ada masalah pepijat di kediaman anda, anda juga dengan segera harus memeriksa kereta anda untuk menghalang 'penumpang kecil' ini daripada menjadikan kereta anda sebagai tempat kediaman mereka.

Berikut merupakan antara langkah yang dapat dilakukan jika terdapat pepijat di dalam kenderaan anda:

1. Cuci kereta

Anda perlulah selalu mencuci kereta supaya kereta anda sentiasa bersih dan bebas dari habuk, pepijat atau serangga lain. Selain itu, cuci semua karpet kereta atau sarung tempat duduk dan jemur di bawah matahari supaya kering bagi menghilangkan pepijat yang mungkin bersembunyi di celahan karpet kereta. Oleh itu, pencucian yang berkala adalah penting bagi mengekalkan kebersihan kereta anda.

2. Vakum seluruh kereta

Vakum juga adalah salah satu cara untuk menghalang pepijat dari bersarang di kereta anda. Beri perhatian kepada celah dan tempat gelap di tempat yang berkemungkinan pepijat akan bersembunyi. Sekiranya vakum biasa tidak berkesan, cuba gunakan vakum High Efficiency Particulate Air yang lebih berkuasa menyedut segala habuk serta pepijat yang berada di dalam kereta anda. Oleh itu, kaedah vakum dapat membantu anda mengawal kehadiran pepijat di dalam kereta anda.

3. Dapatkan bantuan dari pakar profesional

Jika anda berada di sekitar Shah Alam dan Lembah Klang, anda boleh memberi kepercayaan kepada kami sebagai pakar kawalan makhluk perosak. Di Easelife Services Sdn Bhd, juruteknik terlatih kami akan melakukan pemeriksaan dan mengesyorkan penyelesaian yang terbaik untuk menghapuskan pepijat di persekitaran anda.


Di Easelife Services, kaedah rawatan haba merupakan salah satu kaedah yang ditawarkan bagi menangani masalah pepijat. Respon memberangsangkan dari pelanggan yang telah mencuba servis ini amat di luar jangkaan sejak kaedah rawatan haba ini dipraktikkan.

Kaedah rawatan haba yang dijalankan adalah dengan menggunakan mesin khas, ditekapkan pada target area dan mengeluarkan haba yang tinggi boleh mencapai 180 degree celcius sehingga mampu untuk membunuh serangga, larva dan telur. Kaedah ini tidak menggunakan sebarang bahan kimia yang boleh membahayakan anda sekeluarga.

Ingin mengetahui lebih lanjut tentang kaedah rawatan haba bagi menghapuskan pepijat, dapatkan nasihat profesional daripada Easelife Services dengan dua langkah mudah ini:

1. Klik Link berikut untuk respon pantas --> Ada pepijat di persekitaran saya !
2. Berikan Nama, Masalah Pest dan Alamat Premis anda. Easelife Services akan berikan penerangan lanjut untuk menyelesaikan masalah pepijat di kediaman anda.
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Pepijat dah sampai dalam kereta anda?

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment