Tuesday, November 19, 2019

2 tips elak pepijat lepas balik travel

  nurthiera       Tuesday, November 19, 2019

Masalah pepijat bermula selepas pulang dari travel?

Kebanyakan dari anda mula menghadapi masalah berkaitan pepijat selepas pulang dari travel atau melancong. Begitu juga dengan pelanggan E Pest Control yang telah mencuba rawatan haba untuk membantu mereka dalam menangani masalah pepijat di kediaman mereka.

80% jawapan yang diberi adalah terdapat kesan gigitan pepijat selepas pulang dari travel dan jawapan tersebut amat popular di kalangan pelanggan E Pest Control. Terdapat dua kemungkinan yang boleh berlaku sama ada digigit pepijat ketika travel atau menjadi mangsa gigitan pepijat di rumah sendiri.

Persoalan sekarang dari mana munculnya pepijat tersebut?

Apakah yang menjadi punca masalah ini berlaku dan bagaimana cara untuk mengatasi masalah pepijat  selepas pulang dari travel? Berikut merupakan 3 tips yang dapat digunakan selepas pulang dari travel untuk memastikan pepijat tidak ikut anda pulang ke rumah:

1) Periksa luggage


Kebanyakan dari anda sudah semestinya keletihan selepas pulang dari travel dan kebiasannya akan tidur terus tanpa periksa beg dan sebagainya. Oleh itu, anda seharunya lebih peka dan tindakan anda mungkin dapat menghalang pepijat dari bersarang di rumah anda.

Benda pertama yang anda perlu lakukan setelah tiba di rumah adalah unpacking luggage dan kemas barang di dalamnya. Periksa setiap bahagian luggage sama ada terdapat serangga di dalamnya. Hal ini disebabkan tinggi kemungkinan untuk pepijat masuk ke dalam luggage anda sepanjang perjalanan pulang ke rumah.

Sama ada anda terbawa pulang pepijat dari hotel penginapan atau pepijat masuk ke dalam luggage ketika perjalanan pulang ke rumah di lapangan terbang.

Dua tempat ini amat popular untuk terbawa pulang pepijat. Lapangan terbang merupakan tempat tumpuan orang ramai yang datang dari pelbagai kawasan sama ada luar dan dalam negara manakala hotel merupakan tempat persinggahan semasa bercuti.

Sudah tentulah terdapat pepijat yang berada di sekitar kawasan tersebut. Oleh itu, jangan lupa untuk periksa luggage setelah anda pulang dari bercuti.

2) Kemas pakaian


Kemas pakaian yang dibawa pulang selepas bercuti juga penting. Hal ini kerana berkemungkinan pepijat bersembunyi di pakaian anda ketika diletakkan di dalam almari hotel ketika bercuti. Oleh itu,selepas unpacking luggage, kemas pakaian dan check sekiranya terdapat pepijat di celahan baju anda.

Jika perlu cuci baju terlebih dahulu sebelum simpan di dalam almari rumah anda, sila lakukan terlebih dahulu. Hantar dobi atau cuci dengan air panas untuk langkah pencegahan masalah pepijat. Hal ini untuk mengelakkan pepijat masuk dan bersarang di kediaman anda.

Anda seharusnya lebih peka dengan kehadiran pepijat di kediaman anda. Jika anda mengesyaki pepijat telah berada di kediaman anda, anda boleh memberi kepercayaan kepada E Pest Control sebagai pakar  profesional dalam mengatasi masalah pepijat.


Jika anda berada sekitar Shah Alam, Klang dan Kuala Lumpur, juruteknik terlatih E Pest Control akan melakukan pemeriksaan dan mengesyorkan penyelesaian yang terbaik untuk menghapuskan masalah pepijat yang sedang anda hadapi.

Ingin mengetahui lebih lanjut tentang kaedah rawatan bagi menghapuskan pepijat, dapatkan nasihat profesional daripada E Pest Control dengan dua langkah mudah ini: 

1. Klik Link berikut untuk respon pantas --> Ada pepijat di persekitaran saya !
2. Berikan Nama dan Alamat Premis anda, E Pest Control akan berikan penerangan lanjut untuk menyelesaikan masalah pepijat di kediaman anda.
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, 2 tips elak pepijat lepas balik travel

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment